Nyt fra afdelingsbestyrelsen

Her kan du finde sidste nyt fra afdelingsbestyrelsen, f.eks. når der har været afdelingsmøde med valg - hvem er de nye bestyrelsesmedlemmer og hvor mange stemmer fik de.

Det er også her, du kan holde dig opdateret på, om/hvis der er medlemmer, der træder ud af bestyrelsen.

Derud over kan du også her finde seneste hændelser og beslutninger fra bestyrelsesmøderne. De fulde referater fra møderne finder du under “Dagsordener og referater”.

Det er også her, du finder nyheder om fester og aktiviteter, som bestyrelsen er en del af enten ved, at vi er med til at arrangere eller ved, at fsb Tingbjerg bidrager med penge fra aktivitetsmidlerne.

D. 21. oktober besluttede afdelingsmødet, at afdelingsbestyrelsen skal deles i to.

Hidtil har afdelingsbestyrelsen været én samlet bestyrelse, der bestod af medlemmer fra både afdeling 1-43 og 1-50. Dette er nu slut - et flertal i begge afdelinger besluttede, at hver afdeling skal have sin egen bestyrelse.

Afdelingsbestyrelsen, som vi kender den, er dermed afsat og vi går nu ind i en kort periode uden bestyrelse, indtil der vælges to nye, friske afdelingsbestyrelser.

Vi skal have to afdelingsbestyrelser!

Om ikke ret længe får alle en indkaldelse til et afdelingsmøde i den afdeling, hvor de hører til. Der skal altså ikke længere holdes ordinære afdelingsmøder sammen med vores søster-afdeling.

Det bliver en spændende tid, hvor de to afdelinger hver især skal finde ud af, hvordan beboerdemokratiet skal køre - og man skal ikke være urolig, for det er jo ikke sådan, at vi ikke skal have noget med hinanden at gøre. Det skal vi selvfølgelig. Der skal samarbejdes på tværs og vi skal lave mange ting sammen - den store forskel bliver, at arbejdsbyrden for afdelingsbestyrelserne bliver en del mindre og vi skal hver især arbejde med dén afdeling, vi bor i.

Man kan stadig skrive til afdelingsbestyrelsens mail og man skal nok få svar. Inden længe får de respektive bestyrelser egen mail adresse - vi skal bare lige på plads først.

Der er mange ting, der skal sorteres, deles og ordnes. Det kommer alt sammen - og i mellemtiden kan man overveje, om man vil være med til at forme de nye afdelingsbestyrelser og stille op til valg i din afdeling.

AFDELINGSBESTYRELSENS KONTOR HOLDER FORELØBIGT LUKKET

Afdelingsbestyrelsens kontor lukker i hverdagene med virkning fra mandag d. 14. oktober 2024.

Vores sekretær rykker ned i driften og vi har p.t. derfor ingen sekretær. Dette betyder også, at udlejning af forsamlingshuset foreløbig er sat på hold. Så snart der er afviklet afdelingsmøder i begge afdelinger og vi har afklaret situationen omkring en bestyrelsessekretær, åbnes der igen op for udlejning af forsamlingshuset.

Afdelingsbestyrelsen holder dog fortsat åbent tirsdage kl. 16.00-18.00, hvor alle er velkomne. 

Nyt i forsamlinghuset

Forsamlingshuset trængte til en opdatering. Der var/er ikke penge til en gennemgribende omgang, så vi prioriterede festsalen og nyt inventer i form af en hel del nyt service og køkkengrej. Før var det en sørgelig historie, når man gerne ville lave mad i køkkenet - der var simpelthen ikke redskaber til madlavning, der manglede både det ene og det andet, og det var knebent, når man stod for at skulle dække et pænt bord. Det er der nu lavet om på.

Det grimme loft har fået et ansigtsløft, salen er malet i en lys grå farve og der er nu kommet et system til ophængning af pynt på væggene på plads. Det er ikke tilladt at sætte pynt og andet sjovt op på væggene med tape, elefantsnot eller andet, men før var det vanskeligt at imødekomme den regel, når der ikke var andre muligheder. Nu kan man så hænge alt muligt op ved brug af super smarte magneter med krog - og det vil derfor blive håndhævet, at man ikke må hænge op med tape. Alt det kan man læse mere om i lejekontrakten, når man lejer forsamlingshuset.

Der er også kommet nye borde og stole. De nye møbler skal ikke foldes og stables, men står fast på gulvet, så det bliver en del nemmere, at sørge for at alt gøres rent.

Til sidst: Mange har efterspurgt et anlæg til musik. Der er nu indkøbt en højttaler, som afspiller via Bluetooth, så skal man høre musik, kan man afspille på sin telefon eller andet.

Alt i alt er det blevet rigtigt fint - vi håber I alle sammen bliver glade for det.

Når man reserverede vasketur før, reserverede man kun vaskemaskinerne. Alle kunne på et hvilket som helst tidspunkt bruge tørretumblerne.

Grundet mange henvendelser og beboersnakke om uenigheder og konfikter - ja, sågar overfusninger og slagsmål - ift. hvem, der havde ret til tørren, er det nu sådan, at alle skal reservere både vaskemaskiner og tørretumbler. På den måde er man sikker på, at andre ikke kan ”tage” tørretumbleren, mens man er i gang med at vaske.

Tiden til tørretumbler kører som før, en halv time forskudt.

F.eks.: Vasketid: 16.00 - 18.00 / Tørretumbler: 16.30 - 18.30

Alle kan selvfølgelig benytte tørretumbleren, når den ikke er reserveret.

Så når du reserverer vasketur, så husk at reservere både vaskemaskiner og tørretumbler.

Konstituerende afdelingsbestyrelsesmøde 4. april 2023

D. 4. april 2023 afholdt afdelingsbestyrelsen konstituerende møde, hvor der blev valgt formand, næstformand og kasserer. Derudover blev der valgt medlemmer til de forskellige udvalg og med fornyede kræfter i bestyrelsen, blev det besluttet at nedsætte et festudvalg.

Beslutninger på mødet:

Enstemmigt: Udmeldelse af Tingbjergbladet.

7 imod, 2 for og 1 undlod at stemme: Indstilling og opbakning til den boligsociale helhedsplan.

Afdelingsbestyrelsen marts 2023 - marts 2024

Fem medlemmer fra afd. 1-43 og seks fra afd. 1-50

Formand: Anja Brinch (afd. 43)

Næstformand: Gabriel Nieman (afd. 50)

Kasserer: Kirsten Madsen (afd. 50)

Ordinære medlemmer af bestyrelsen:

Niels Bo Olsen (afd. 43)

Annette Hoffmann Mortensen (afd. 43)

Nikolai Aamand (afd. 50)

Freddy Anker Christensen (afd. 43)

Lirije Ramadani (afd. 43)

Tommy Højegaard (afd. 50)

Lebohang Sanyang (afd. 50)

Henrik Duusgaard (afd. 50)

Download udvalgsliste

Udvalgsliste 2023-24.pdf

Afdelingsmøde 23. marts 2023

D. 23. marts 2023 blev der afholdt afdelingsmøde i kulturhuset.

Mødet blev afviklet i god ro og orden, og der var en fin stemning. Til stede var 24 husstande fra afd. 1-50 og 12 husstande fra afd. 1-43.

Anja (afd. 1-43) - 64 stemmer

Gabriel (afd.50) - 62 stemmer

Lirije (afd. 1-43) - 43 stemmer

Anette (afd. 1-43) - 38 stemmer

Tommy (afd. 1-50) - 35 stemmer

Lebohang (afd. 1-50) - 30 stemmer

Henrik (afd. 1-50) - 29 stemmer

Olly (afd. 1-50) - 17 stemmer

Valg og antal stemmer:

Anja (afd. 1-43)

Gabriel (afd. 1-50)

Kirsten (afd. 1-50)

Lirije (afd. 1-43)

Niels (afd. 1-43)

Anette (afd. 1-43)

Nikolai (afd. 1-50)

Freddy (afd. 1-43)

Tommy (afd. 1-50)

Lebohang (afd. 1-50)

Henrik (afd. 1-50) - valgt for 1 år

Suppleant: Olly (afd. 1-50)

Afdelingsbestyrelsen herefter